Kontakti
100% AIDOT KELLOT
ILMAINEN MAAILMANLAAJUINEN TOIMITUS
90 PÄIVÄN PALAUTUS

UKK

Tietoa kelloista

Mitä Chronograph tarkoittaa?

Chronograph tarkoittaa, että käyttäjä voi mitata aikaa jaksoina. Tällä tavoin sekuntikello on chronographinen.

Mikä on koneisto?

Koneisto on se, joka pitää kellon käynnissä, eli on ns. kellon sydän. Useimmissa kelloissa on vain kellokoneisto, mutta joskus on mahdollista, että kellossa on useita koneistoja.

Mitä tarkoittaa, jos kello on automaattinen?

Automaattiset kellot ovat sellaisia, jotka saavat virtansa käden ja kehon liikkeistä. Sinun tulisi liikkua usein niin, että kello on kädessäsi. Jos esimerkiksi jätät kellon pois ranteesta 72 tunniksi, kello lakkaa toimimasta ja sinun täytyy liikkua siihen tarpeeksi energiaa taas, että se lähtee käyntiin. Me yleensä suosittelemme lukemaan käyttöohjeet hyvin tämän tapaisista kelloista, sillä niissä on yleensä erikoissäätöjä päiväyksen vaihtamiseen, jota ei tulisi vaihtaa manuaalisesti, sillä yleensä nämä vaihtavat automaattisesti päiväyksen 20:00 ja 4:00 välillä. Automaatti kellot ovat ympäristöystävällisiä, sillä niihin ei koskaan tarvitse vaihtaa paristoja.

Mitä kineettinen kello tarkoittaa?

Kineettiset kellot, joihin esimerkiksi Seikolla on tavaramerkkinä, toimivat käsien ja kehon liikkeistä. Kelloissa on ladattava ”paristo” joka latautuu käsien ja kehon liikkeestä. Toisin kuin automaattikellot, ladattu akku saattaa kestää jopa 6 kuukautta.

Mikä on kruunu?

Kruunu on se osa kellosta, jonka ulos vetämällä pystyt säätämään kellon aikaa. Yleensä se on kellotaulun oikeassa reunassa, mutta monet uudet merkit ovat alkaneet valmistamaan myös kelloja joissa kruunu on vasemmalla sivulla antaakseen erilaisen ulkonäön. Huomaa, että joskus kruunua voi vetäistä 1,2,3 tasoille, tai toisissa tapauksissa kruunua pitää kääntää ja sitten vetäistä. Tästä syystä, lue aina käyttöohje huolellisesti ennen kellon käyttämistä, jotta et hajota kruunua.

Mitä ovat erilaiset lasityypit?

On olemassa useammanlaista lasia, mutta useimmiten käytetty on selkeästi mineraalilasi. Mineraalilasi on erittäin vahvaa lasia joka kestää melkein mitä vain. Tämän lisäksi on myös hardlex-lasi, joka on Seikon oma versio mineraalilasista, sekä safiirilasi ja akryylilasi. Safiirilasi kestää kaikkein parhaiten naarmuja, ja sitä yleensä käytetään kalliimmissa kelloissa. Akryylilasi on näistä kaikkein heikoin, ja se saattaa hajota helposti jos et ole varovainen. Tämän tyyppistä lasia on Casion kelloissa sekä yleisesti edullisissa malleissa. Tällaista lasia takuu ei kata.

Mitä vedenpitävä tarkoittaa?

Monet ajatteleat, että kun kello on vesitiivis 10 ATM (100 metriä), voit käyttää kelloa sukeltamiseen, mutta siihen on olemassa ohjesäännöt jotka tulisi pitää mielessä. 3 ATM (30 metriä) – kelloa voidaan käyttää sateisissa olosuhteissa. 5 ATM (50 metriä) – kelloa voidaan käyttää sateisissa olosuhteissa sekä kylpyammeessa. 10 ATM (100 metriä) – kelloa voidaan käyttää sateisissa olosuhteissa sekä kylvyssä, suihkussa ja uidessa. 20 ATM (200 metriä) tai enemmän – kelloa voidaan käyttää sateisissa olosuhteissa sekä kylvyssä, suihkussa, uidessa ja sukeltaessa. Suosittelemme aina pysymään kuitenkin poissa vedestä kellon kanssa, sillä siellä saattaa olla likaa, kalkkia tai muita asioita jotka voivat aiheuttaa värin vaihtumista tai vahinkoa kellolle.  

Mikä on hartsihihna?

Hartsihihna on kuminen hihna, joka on vahvennettu. Se on mukavan tuntuinen ranteessa, mutta se ei ole yhtä pehmeä kuin esimerkiksi normaali kumiranneke tai silikoniranneke. 

 

 

Tietoa Kello365 verkkokaupasta

Myyttekö  alkuperäisiä kelloja?

Kyllä, kaikki kellot jotka löydät Kellot365 sivustolta, ovat 100% aitoja. Tämä on koko Kellot365 verkkokaupan konsepti ja pohja, ja takaamme tämän aina 100%:sti.

Onko Kellot365 valtuutettu jälleenmyyjä kelloille?

Kellot365 on valtuutettu jälleenmyyjä osalle merkeistä, ja työskentelemme koko ajan sen eteen, että saisimme useampia merkkejä tämän alle. Näet jokaisen merkin jolle olemme valtuutettu jälleenmyyjä sen esittelytekstistä.

Missä Kellot365 verkkokaupan pääkonttori on?

Me olemme nuori, dynaaminen tiimi joka sijaitsee Roskildessä, Tanskassa.

Voiko toimitusaikaan luottaa?

Yleisesti, voit luottaa ilmoittamaamme toimitusaikaan kelloille, mutta on tärkeää muistaa, että kyseessä on arvioitu aika. Me olemme testanneet toimitukset useaan otteeseen, ja 99% tapauksista ilmoittamamme toimitusajat pitävät paikkansa.

Mitä lähetystapaa käytätte?

Me käytämme useita eri postitustapoja, nämä riippuvat mallista ja merkistä. Lähetyksesi voidaan lähettää jollakin seuraavista yhtiöistä: Post Denmark, Fedex, DHL, UPS ja DPD. Voit aina ottaa meihin yhteyttä etukäteen jos sinulla on mitään kysyttävää tästä. Huomaa, että jos varaat 2 tai usemman kellon, nämä lähetetään useammassa pakkauksessa. 

 

 

Tilaaminen

Missä vaiheessa tilausta maksu veloitetaan?

Kun tilaat meiltä, emme itseasiassa veloita rahaa ennen kuin tilaus on lopullisesti lähetetty. Tämä tehdään lainmukaisesti.

Voinko lisätä tuotteen tilaukseeni?

Yleisesti, voit muuttaa tilaustasi, mutta turvallisuussyistä emme voi veloittaa korkeampaa summaa kuin mitä olet hyväksynyt tilatesssa. Esimerkiksi siis jos tilaat kellon, joka maksaa 100 euroa ja haluat vaihtaa sen kelloon joka maksaa 120 euroa, emme voi veloittaa sinulta enempää kuin 100 euroa ja tästä syystä sinun tulee tehdä kokonaan uusi tilaus. Tällaisessa tilanteessa, ota yhteyttä meidän asiakaspalveluun.

Kuinka peruuttaa tilaus? s
Kaikkein helpoiten peruutat tilauksen lähettämällä meille sähköpostin, jossa on sinun tilausnumerosi, ja me peruutamme tilauksen mahdollisimman pian. Vahvistamme peruutuksen sähköpostilla.

Voinko noutaa tilaukseni?

Kyllä, myös nouto on mahdollista. Mutta, tällaisissa tapauksissa on tärkeää, että otat meihin yhteyttä etukäteen ja me hyväksymme tämän järjestelyn. Maksu voidaan tehdä noudon yhteydessä, tai voit maksaa etukäteen luottokortilla.

Mitä maksuvaihtoehtoja minulla on?

Kellot365 verkkokaupassa voit maksaa useimmilla eri luottokorteilla, kuten e-Visa, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB ja American Express. Voit myös maksaa etukäteen pankkisiirrolla. Jos haluat tehdä näin, ota meihin yhteyttä etukäteen, jotta voimme kertoa sinulle tarkemmin miten toimia. Sinulla on myös mahdollisuus noutaa tilauksesi osoitteestamme, ja tällöin maksun voi suorittaa käteisellä.

Mistä löydän kortin numeron?

Kortin numeron löydät luottokorttisi etupuolelta. Numerosarja on yleensä 16 numeroa pitkä.

Mistä löydän kortin voimassaolopäivän?

Voimassaolopäivä on kortin etupuolella ja se on yleensä kortinnumeron alapuolella. Siinä kerrotaan vähintään kuukausi ja vuosi, ja se voi olla esimerkiksi seuraavassa muodossa: 09/02-2015. Tällöin sinun tulisi antaa voimassaolopäiväksi 02/15.

Mistä löydän CVC numeron, eli tarkastusnumerot?

Löydät kolminumeroisen tarkastusnumeron kortin takapuolelta allekirjoitusosan vierestä. 

 

 

Tietoa palautuksista, vaihdoista ja takuusta

Miten käytän palautusoikeuttani?

Kellot365 verkkokaupassa sinulla on 90 päivän palautusoikeus, joka lähtee käyntiin siitä hetkestä, kun vastaanotat pakkauksen meiltä. Jos haluat käyttää oikeutesi palauttaa kellon, se tulee palauttaa samassa kunnossa kuin mitä se on vastaanotettu. Ilmaise pakkauksessa, että kyseessä on palautus, jotta tiedämme, mitä tehdä pakkauksella kun se saapuu meille. Kello tulee lähettää meidän osoitteeseemme, jonka löydät “Yhteystiedot” sivun alta. Jos olet lähettänyt tuotteen palautukseen tai vaihtoon, lähetämme sinulle sähköpostin, kun olemme vastaanottaneet paketin. Saat postissa jatkotietoa palautuksestasi tai vaihdostasi.

Voinko vaihtaa toiseen kelloon?

Voit helposti vaihtaa tilatun kellon toiseen, mikäli lähetät alkuperäisen tilaamasi kellon käyttämättömänä alkuperäisessä pakkauksessa. Ota meihin yhteyttä saadaksesi tietää tästä enemmän, mutta lyhyesti kerrottuna, sinun tulee lähettää kello takaisin yhdessä tilausvahvistuksesi kanssa, sekä sinun tulee liittää mukaan tieto, mihin kelloon haluat vaihdon tehdä. Väliin jäävä raha joko palautetaan tilillesi, tai raha saatetaan palauttaa yrityksemme tilille. Ota meihin yhteyttä sen mukaisesti.

Mitä tehdä jos haluan tehdä valituksen

Jos huomaat virheen kellossa, joka ei ole takuun piirissä, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian lisätutkimusta varten. Joskus ongelma voidaan hoitaa ilman palvelukeskustamme, mutta muutoin palvelukeskuksemme hoitaa kaikki valitukset. Ota meihin yhteyttä saadaksesi lisätietoa.